KOMUNIKUJ SWOJE GRANICE!

Ten rok był szczególnie wyjątkowy. Pandemia pokazała, że nie na wszystko jesteśmy
w stanie się przygotować. Choć Igrzyska Olimpijskie w końcu mogły się odbyć to rywalizacja zawodników przy pustych trybunach była nie lada wyzwaniem. Mamy nowy świat i musimy nauczyć się w nim żyć. Każdy z nas doświadcza tego na swój sposób
powoli pozwalamy sobie na możliwość porażki, komunikując światu swoje granice wytrzymałości.

 

Bohaterka Igrzysk – Simone Biles

Jedną z bohaterek tegorocznych igrzysk jest amerykańska gimnastyczka Simone Biles, która przyzwyczaiła swój naród do zdobywania worków medali. W Tokio miała szansę pobić nowe rekordy i przyćmić innych amerykańskich medalistów – dać kibicom to, czego oczekują. Miała napisać kolejną złotą kartę swojej pięknej kariery i jej nie napisała. Wycofywała się z kolejnych konkurencji, osłabiając drużynę. Nie udźwignęła presji Igrzysk.

Simone Biles płaci dziś sporą cenę za bycie sportową gwiazdą. Była jedną z wielu ofiar molestowania seksualnego przez Larry’ego Nassara i przyznała, że powrót do Tokio był dla niej szczególnie trudny. Gwiazda telewizji i uczestniczka wielu komercyjnych produkcji jest bowiem sportowcem, ale też dobrem narodowym. W Tokio miała wykonać kolejne zadanie i dołożyć 4-5 medali, w tym większość złotych. Nie dała rady. I chwała jej za to, że w końcu to powiedziała.

 

Obciążenie psychiczne po startach w zawodach

Kolekcjonowanie sportowych trofeów ma swoją cenę. Całe swoje życie poświęcasz dla sportu, osiągasz kolejne sukcesy i dostajesz nowe kontrakty. Nadal jesteś człowiekiem
i bywa, że trudno to wszystko ogarnąć, zaczyna brakować Ci czasu, a presja jest coraz większa. Jedziesz na Igrzyska i musisz sprostać stawianym przed Tobą oczekiwaniom. Jeśli jesteś gwiazdą – taką jak Simone Biles – powrót z dwoma medalami to za mało
i wtedy wracasz z imprezy z syndromem porażki. Jako trener mentalny mistrzów świata w żużlu, MMA i wielu innych dyscyplinach uważam, że sportowcy często wracają z igrzysk czy mistrzostw świata, jak żołnierze po wojnie, z zespołem stresu pourazowego,
co między innymi skutkuje zaburzonym wydzielaniem hormonów, w tym kortyzolu.

Kortyzol to hormon stresu, który wzmacnia działanie adrenaliny i noradrenaliny. Wydziela się w dużych ilościach w trudnych dla nas sytuacjach. Powoduje podwyższenie stężenia glukozy we krwi, ponieważ w takich okolicznościach organizm potrzebuje więcej energii, aby lepiej radzić sobie ze stresem. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, ale stale podwyższony może prowadzić do otyłości, nadciśnienia, bezsenności, a nawet do depresji.

Co zatem zrobić, jeśli nasz stres jest permanentny? Jak skutecznie walczyć ze stałym napięciem psychicznym? Pamiętaj, że nie na wszystko mamy wpływ i czasem należy zaakceptować to, co przynosi nam życie. Jeżeli chciałbyś bardziej zgłębić ten temat, szczerze polecam książkę „Dlaczego zebry nie mają wrzodów? Psychofizjologia stresu”. Autor książki, Robert M. Sapolsky, w świetny sposób obrazuje jak oddziaływanie stresu wpływa na całe nasze życie i jak możemy sobie z nim radzić.

Wyobraź sobie, że zdobyłeś już wszystko, co było do zdobycia. Możesz to oczywiście powtórzyć, ale kolejne Igrzyska są dopiero za 4 lata. I co zrobisz? Nasi bohaterowie Igrzysk wracają do codzienności i muszą się w niej odnaleźć. Problem w tym, że przez lata żyli w reżimie treningowym i powrót do normalności to dla nich duże wyzwanie. I wtedy zaczyna się celebracja, wizyty, ukłony, gratulacje i liczne imprezy. Michael Phelps tego doświadczył. Widziałeś z pewnością czołówki brukowców i liczne komentarze na jego temat. 23-krotny mistrz olimpijski, ostatnio oznajmił, że od lat mierzy się z własnymi demonami i już nieraz okazywał się od nich słabszy.

 

Wsparcie mentalne, a sukces w sporcie 

Rolą profesjonalnego sztabu jest to, by być przy zawodniku przez cały czas. Zawsze mówię sportowcom, z którymi pracuję: „Będę z Tobą przed startem, w trakcie zawodów i po nich, jak już ten nasz cel zrealizujemy”. I często dostaję pytanie: „Ale po co? Przecież jak już będę mistrzem to nie będzie takiej potrzeby – misja zrealizowana”. Czasem jednak okazuje się, że to wsparcie jest wtedy podwójnie potrzebne. Mowa tutaj o sportowym syndromie stresu po sukcesie.

 

Presja i oczekiwania innych w sporcie

Oczywiście teraz zadacie mi pytanie: „Jak to jest? Przecież oni się na to piszą”. Sami wybrali swoją drogę i chcieli być sportowcami. Słyszałem opinie typu: „Naomi Osaka to niesamowicie bogata tenisistka. To przecież jej zawód, więc powinna brać się do pracy. Zarabia 1,5 bańki dolarów za wygrany dwutygodniowy turniej, więc niech nie gada
o stresie. Ja codziennie chodzę do pracy, w której szef się na mnie wyżywa i nie mam innego wyboru, muszę się ogarnąć”.

To prawda. Różnica polega jednak na tym, że większość z nas pracuje w biurach,
w których naszą pracę ocenia tylko kilka osób. Naomi ocenia nie tylko Japonia, ale cały świat. Sama zdecydowała się na taką karierę, poszła w bardzo mocno dochodowy kierunek sportu-biznesu i zainwestowała w samą siebie. Wygrała mnóstwo turniejów, ale też zapłaciła za to ogromnym stresem, nieporównywalnym do stresu biurowego. Dziś stać ją na to, by powiedzieć: „Mam problem. Nie będę spełniać Waszych oczekiwań, tylko swoje. Przepraszam”. Potrzebuje czasu, żeby poradzić sobie z problem i gwarantuję Ci, że jak wróci bez obciążeń, to wróci w pięknym stylu.

 

Oczekiwania, a rzeczywistość w sporcie

Postaw się na miejscu Naomi i wyobraź sobie z jaką presją się zmaga. Owszem, będziesz miał mnóstwo pieniędzy, ale czy będziesz szczęśliwy? Jak poradzisz sobie
z ciągłą walką i bezustannym dążeniem do mistrzostwa? Ten problem dotyczy również innych dziedzin sportu, co zawsze staram się podkreślać. Mam zaszczyt pracować
z gwiazdami żużla – mistrzami świata i często zdarza mi się usłyszeć: „Ku… ten gość nic nie jeździ. Jest w robocie, zapłaciłem za bilet. Przecież ten gość zarabia 5000 PLN za punkt!” To samo dotyczy piłkarzy, tenisistów i zawodników MMA. Chcesz zarabiać tak jak oni? Wejdź do klatki i zmierz się z ich wyzwaniami.

Jestem zapaśnikiem i to o czym mówię odczułem na własnej skórze. Uprawiałem sport, który zawsze był obecny na Igrzyskach. Niestety aktualnie ciężko jest się z tego utrzymać, tym bardziej, że Igrzyska Olimpijskie odbywają się co 4 lata. Rozumiem, dlaczego moi koledzy zapaśnicy wchodzą do klatki MMA, by zarobić na życie i wcale się im nie dziwię. Droga po medal wymaga ogromnego zaangażowania i nie każdy jest w stanie temu podołać – Cause, we are human!

Kiedyś źle znosiłem porażkę. Chciałem być najlepszy i skupiałem się na eliminowaniu swoich słabości zamiast rozwijać swoje atuty. Nie marnuj na to czasu! Staraj się zaakceptować swoje niedoskonałości, ćwicząc to w czym jesteś najlepszy!

I pamiętaj… Sukces to stały związek, a nie romans. Bądź wytrwały i konsekwentny, ale jasno komunikuj swoje granice!

Jeżeli chciałbyś porozmawiać o Twoich wyzwaniach, zapraszam na darmową videokonsultację!

Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.


1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: norikkoczarian.com
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: NK Performance, 38 Station View, Nantwich , Cheshire, CW5 7BL
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: office@norikkoczarian.com
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Obsługa zapytań przez formularz
    • Obsługa zamówień towarów – przygotowanie, pakowanie, wysyłka
    • Realizacja zamówionych usług
    • Obsługa odpowiednich dokumentów księgowych
    • Windykacja należności
    • Prezentacja oferty lub informacji
    • Wykonanie przez Administratora danych osobowych prawnie ciążących na nim obowiązków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie w jakim przewidują to przepisy szczególne (np. prowadzenie księgowości).
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Dane osobowe przechowywane w bazie danych są zaszyfrowane w taki sposób, że jedynie posiadający Operator klucz może je odczytać. Dzięki temu dane są chronione na wypadek wykradzenia bazy danych z serwera.
  3. W serwisie jest stosowana autentykacja dwuskładnikowa, co stanowi dodatkową formę ochrony logowania do Serwisu.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: cyberFolks.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • osoby upoważnione przez nas, pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych osobowych w celu wykonywania swoich obowiązków,
    • firma hostingowa,
    • firmy obsługująca mailingi,
    • firmy obsługująca komunikaty SMS,
    • firmy, z którymi Administrator współpracuje w zakresie marketingu własnego,
    • kurierzy,
    • ubezpieczyciele,
    • kancelarie prawne i windykatorzy,
    • banki,
    • operatorzy płatności,
    • organy publiczne.
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:

    Urządzenia mobilne:

Niniejszy wzór polityki został wygenerowany bezpłatnie, w celach informacyjnych, w oparciu o naszą wiedzę, branżowe praktyki i przepisy prawa obowiązujące na dzień 2018-08-14. Zalecamy sprawdzenie wzoru polityki przed użyciem jej na stronie. Wzór opiera się na najczęściej występujących na stronach internetowych sytuacjach, ale może nie odzwierciedlać pełnej i dokładnej specyfiki Twojej strony www. Przeczytaj uważnie wygenerowany dokument i w razie potrzeb dostosuj go do Twojej sytuacji lub zasięgnij porady prawnej. Nie bierzemy odpowiedzialności za skutki posługiwania się tym dokumentem, ponieważ tylko Ty masz wpłw na to, czy wszystkie informacje w nim zawarte są zgodne z prawdą. Zwróć także uwagę, że Polityka Prywatności, nawet najlepsza, jest tylko jednym z elementów Twojej troski o dane osobowe i prywatność użytkownika na stronie www.